ADULT LEARNING SYSTEM IN CROATIA
Republika Hrvatska provodi europsku obrazovnu politiku (Rezolucija o cjeloživotnom učenju iz 2002., Preporuke Europskog parlamenta i Vijeća iz 2008. o uspostavljanju Europskog kvalifikacijskog okvira za cjeloživotno učenje), a cjeloživotno učenje je uključeno u strateške dokumente obrazovne politikePDF Download Hrvatski sabor u listopadu 2014. donosi Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije koja jasno definira cjeloživotno učenje kao koncept koji se odnosi na sve aktivnosti stjecanja znanja, vještina, stavova i vrijednosti tijekom života s ciljem njihova usvajanja ili proširenja, i to u okviru osobnog, društvenog ili profesionalnog razvoja i djelovanja pojedinca. U osnovi koncepta cjeloživotnog učenja nalazi se usvajanje ključnih kompetencija koje predstavljaju prijenosni, višefunkcionalni skup znanja, vještina i stavova potrebnih svakom pojedincu za njegovo osobno ispunjenje i razvoj, društvenu uključenost i zapošljavanje. Obrazovanje odraslih prihvaćeno je kao važan sastavni dio cjeloživotnog učenja, a unutar sustava obrazovanja odraslih nužno je razvijati te izvoditi programe formalnog i neformalnog obrazovanja, osposobljavanja i usavršavanja te nuditi raznolike oblike učenja usmjerenih postizanju dviju glavnih skupina ciljeva: 1)stjecanju transverzalnih kompetencija pojedinca for 2)usvajanju znanja i vještina koje ciljano omogućuju zapošljivost.
Kao aktivnost provedbe europske obrazovne politike te promoviranja obrazovanja odraslih i cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj s posebnim naglaskom na nekvalificirane i slabo osposobljene građane, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta od 2012. godine provodi projekte Implementacija EU Agende obrazovanja odraslih, od 2012. do 2014. kao dio Programa za cjeloživotno učenje Grundtvig, a od studenog 2014. programa Erasmus+ Izvršne agencije za audiovizualnu djelatnost i kulturu (EACEA) Europske komisije. Projektima se prvenstveno implementira i promovira Rezolucija Vijeća Europske unije o obnovljenoj europskoj strategiji za obrazovanje odraslih (2011/C 372/01), ali se također posebna pozornost posvećuje i povezivanju te umrežavanju dionika u sustavu obrazovanja odraslih na lokalnoj i nacionalnoj razini. Implementacijom Preporuka Europskog parlamenta i Vijeća o ključnim kompetencijama za cjeloživotno učenje (2006/962/EC) promovira se stjecanje ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje, s posebnim naglaskom na nekvalificirane i slabo osposobljene građane Hrvatske, kao osnove za njihov daljnji osobni i profesionalni razvoj. U okviru prvotnog, dvogodišnjeg projekta Implementacija EU Agende 2012.-2014. Ministarstvo je donijelo Recommendations on the quality development of an adult education and lifelong learning system in the Republic of Croatia koje, između odstalog, donose Prijedlog kompetencijskog modela osnovnog obrazovanja odraslih.